lauantai 28. tammikuuta 2012

Pingviinimarssi



Kun näin tämän pingviinijoustiksen Metsolan palalaarissa, olin ihan myyty. Pikkuinen sai sitten parikin pingviinipaitaa. (Ja isommallekin on oma pingviinipaita valmistunut mutta kuvaaminen on vielä suorittamatta :))



Tämä raglanhihaisen paidan kaava on Ottobre Designista (jokin viime vuoden numero). Koko oli 86cm mutta ilman saumavaroja. Hihoista tuli hieman kapeat mutta muuten olen paitaan tyytyväinen. Paitsi että taas kerran taistelin kauluksen resorikanttauksen kanssa. Jokainen paita, johon tuota kyseistä resoria olen leikellyt on löpsähtänyt, kun resorin on kantannut kaulukseen. Kun nyt ei ihan ekoista resorikanteistani ole kyse, olen alkanut epäillä, että tämä erä ruskeaa resoria on jotenkin sekundaa :-(


Tämä pingviinipaita on valmistunut jo viime vuonna mutta jäänyt kiireessä bloggaamatta. Sama kaava kuin yllä mutta saumavaroilla - tuli liian iso mutta lapsihan kasvaa. Keltainen resori toimi ongelmitta. Rintaan applikoituna pingviinijoustofroteesta leikattu pingviini (olin juuri ostanut Berninaani applikointipaninjalan ja piti testata - hyvä oli!). Keltainen trikoo on jämäpala esikoisen Batman asuun käytetystä trikoosta ja harmaa trikoo on iskän vanhaa Espritin T-paitaa, joka jo osittain sai uuden elämän pikkuisen tonttupaidassa.

2 kommenttia:

Tintti kirjoitti...

Pingviinit ovat niin söpöjä!

Sani kirjoitti...

Mä en oikein innostunu tost pingviinist, mut nyt ku olen sitä vaatteina nähny tulee olo mulle kans :D